درس های عمومی


من همین جا رسما اعلام می کنم که موافق درسهای عمومی هستم و وافعا از شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب موضوع کتابها و از دفتر نمایندگی مقام رهبری برای تنظیم کتابهای با موضوع معارف تشکر می کنم ، اما از این حق هم نمی گذرم که این درسها چیزهائی نیستند که دانشجویان با اختیار خود به فراگیری آنها اقدام کرده باشند ! من به عنوان یک دانشجوی حقوق هیچ لزومی ندارد که استدلال ابن سینا در مورد معاد را بدانم و یا بدانم جنگ خندق در چه تاریخی به وقوع پیوست ،اگر چه به عنوان یک مسلمان خیلی چیزها را باید بدانم حتی فراتر از این چند واحد دروس عمومی اما اینکه من را موظف به گذراندن این واحد ها می کنید یعنی زور می گوئید ! با این حال این اصلا ایرادی ندارد، حداقل برای من که موافق این دروس هستم ولی آیا می دانید در موارد زیادی شما از این کلاسها اثر معکوس می گیرید؟ آن هم با به کارگیری اساتید بی سوادی مثل ××× ! باور کنید اگر این واحدها به صورت خودخوان شبیه دانشگاه پیام نور ارائه می شد خیلی اثر گذارتر و مفیدتر از تشکیل کلاسهائی به ریاست اساتیدی اینچنین بی شخصیت و کارنابلد بود! شیوه تدریس این حضرات مرا یاد قرآن خواندن آن اعرابی در صدر اسلام می اندازد که با صدای انکر الاصوات خود دختر یکی از تجار جاهلیت  را که شیفته اسلام شده بود از اسلام متنفر کرد! نمی دانم کی به این نتیجه می رسید که شیوه تبلیغ از خود تبلیغ مهمتر است ! و ای کاش شیوه ای که برای انتخاب و پیرایش این اساتید(اگر بشود نامشان را استاد گذاشت) پیش می گرفتید حداقل همانند بقیه اساتید بود تا شاید شاهد حضور اساتیدی به مراتب باسواد تر و با شخصت تر از این مورد(که امیدوارم خاص باشد) در دانشگاهها بودیم و این همه برای حضور در کلاسهای عمومی متحمل رنج و کسالت نمی شدیم! و شما هم بهتر به هدف اسلامی کردن دانشگاه ها نائل می آمدید.

برچسب‌ها: , , , , ,

بیان دیدگاه